2 pyjamasar

Tjoho vad tiden rusar förbi. Jag hinner sy lite grann in emellan, men prioriterar inte bloggandet just nu. Jag kommer säkerligen visa allt, men det blir lite då och då.

Två pyjamasar blev i alla fall klara för ett litet tag sedan.

Material: Ekologisk interlock från Michas (via MjukaTyger) och randig jersey från Hilco. Hilcos tyger är ju så fantastiska. Dyrt, men en helt underbar kvalitet. Detta var min sista stump med rosa/aubergine men jag har en i liknande färgställning från Michas egna. Inte samma kvalitet, men bra ändå.

 

4 thoughts on “2 pyjamasar

  1. Vilka mysiga! Det där mönstret är ju bara för bra! Ska nog sy nån i storlek 74 snart. Erik har stuckit iväg så i storlek! 🙂 fast 62 och 68 passar fortfarande bra. Roligt med ett inlägg från dig igen, har verkligen saknat dom! Kram!

  2. Hej!
    Hittade din blogg för bara några veckor sedan 😉 Jättemycket intressanta och roliga saker! De här pyjamasarna är ju kanonfina, smart med knäppningen. Vad har du använt för mönster? Jag är precis ny ”overlock-ägare” och har fått nya små barnbarn och två till på väg 😉 Håller på att lära mig sy…………. spännande och roligt OCH svårt att få det riktigt fint, men nu har jag ju hittat din och några andras sybloggar, så jag kikar in hos er och får bra tips!

    Vänliga hälsningar
    Ewa

    • Tack! Det finns ett liknande mönster i tidningen Ottobre 1/2011. Gamla nummer går ofta att köpa på diverse ställen, ex Neanobelle och är de från de senaste åren har vissa bibliotek även tidningen. Det mönstret är lite annorlunda. Jag har för mig att det är väldigt urringat, så kontrollmät lite på mönstret. Sedan är det inga muddar på det. Lycka till!

Kommentera

