Årets första: en liten overall



åkpåse

Detta är väl på tiden va? Att jag lägger in ett nytt inlägg alltså. Det är ju ta mig tusan snart en månad sedan jag orkade/hann blogga. Eftersom JNY publicerade ett av mina inlägg idag har jag ju lite anledning att visa upp något också

20121202_1446

Visste är denna modell på åkpåse underbar. Jag har älskat mönstret sedan jag såg det första gången på en syblogg precis när jag började sy våren 2010, minns tyvärr inte vilken. Det är från Ottobre 3/2003 och var helt perfekt under första bebistiden med lillasyster. Jag sydde inför hennes ankomst en i strechfrotté som var fodrad med velour. Helt perfekt att kunna öppna upp overallen när hon låg kvar och sov i babyskyddet, för det händer ju väldigt ofta med di små liven.

åkpåse 2

 

10 thoughts on “Årets första: en liten overall

  1. Fantastiskt fin och smart overall!! Barnbarn nr, 6 & 7 kommer nu i vår, ska beställa numret av Ottobre som overallen finns i 😉 Jättefint foder har du sytt i! Tack för inspirationen…….och God fortsättning // Ewa

Kommentera

