Snedkrage i velour

20130105_1940

Tjoho! Igår kväll så satte jag mig faktiskt och sydde för första gången på mycket länge. Denna klänning är så lätt att sy eftersom jag syr allt på overlocken. Och denna gång gjorde jag till och med en rå OL-söm som fåll så jag slapp fålla på riktigt. En riktig lat-manna-klänning och om jag tröttnar är det ju bara att lägga upp den en smula. Men jag är ruskigt nöjd. När jag klippte ut denna undrade jag för mig själv varför jag inte gjort minst 20 sådana här för lillasyster att ha. Vid närmare eftertanke är ju sanningen att jag inte hunnit. Men nu blir det många sådana här klänningar i velour, om jag bara orkar. Jag totalälskar verkligen ”min” lilla snedkrage! Men först ut är en en matchande tröja till Storebror som jag klippte ut samtidigt.

brun

 

Material: Velouren är underbart mjuk och jag har köpt den hos Jofotex.

Mönster: Tredje varianten av  min klänning med snedkrage. Här ser ni första och andra versionen. Denna är i storlek 74/80.

20130105_1975 20130105_1946

 

 

7 thoughts on “Snedkrage i velour

  1. Pingback: Som stickat | Brallan syr

  2. Pingback: Året i siffror | Brallan by Alice

Kommentera

