Omlottkofta med orange och lite om besökarna

Imorgon börjar jag jobba igen efter ett välbehövligt jullov. Ett par veckor framöver kommer jag har årets mest intensiva tid. Kul och jobbigt på samma gång med andra ord. Men sedan har jag ju gjort vårens värsta period och det blir förhoppningsvis nedförsbacke hela vägen till sommaren. Tur jag har världens bästa jobb.

Igår var det besöksrekord här på bloggen med 762 visningar.  Kul! De absolut flesta (nästan alla) kom från Facebook-länkningar och sökmotorer, men några kom även via andra bloggar såsom Makrill, od andulky och Pyssellycka. Några andra har kommit via Pinterest (visst är det kul att man kan se vilka bilder folk har satt en ”pin” på).

Omlottkoftan ovan syddes tidigare i höstas som en beställning men har förblivit obloggad. Jag är så glad att beställaren valde orange till kantband. Kul när det händer saker! Den är i storlek 74. Klicka på länken här om du vill ha lite enkla tips på hur man kan tänka för att göra sitt egna omlott-mönster.

Material: Tyget med ugglor kommer från Stoff&Stil och kantbandet tror jag är Hilco-interlock från Sydilla.

8 thoughts on “Omlottkofta med orange och lite om besökarna

Kommentera

