Mycket att fira! TÄVLING

kaprifol-alice

Häromdagen så sprängdes gränsen 100 000 visningar av min blogg sedan starten i juni 2010. Detta skall förstås firas. Dessutom fyller jag 30 år idag. Hurra för mig!

Så därför blir det en liten tävling här på bloggen. Antingen vinner man ett litet paket med tyger eller så kan man välja att få ett litet klädpaket för barn.  Det finns tyvärr inga möjligheter att önska vilken sorts kläder eller vilket tyg, det väljer jag. Jag står även för portot (inom Sverige). Bor du inte i Sverige kan du vara med ändå men får i sådana fall stå för portoskillnaden.

Har du dessutom en blogg där du länkar till tävlingen i så deltar du med två ”lotter”.

För att delta så skriv en kommentar nedan och berätta om du vill ha kläder eller tyg samt om du länkat till min tävling. Skriv också om du brukar läsa min blogg eller om detta är bland de första gångerna. Extra kul är om du vill berätta lite om dig själv, men det är inget krav.

Du har fram till 25 januari på dig att vara med. Vill du använda bilden ovan till länkningen går det självklart bra.

hundra

36 thoughts on “Mycket att fira! TÄVLING

  1. Jag läser din blogg flitigt och det var också den första sybloggen jag hittade och började läsa! Nu är jag fast i denna finfina syvärld med fantastiska kläder och tyger. Du har ju sytt beställning åt mig innan och min Minnis hemma bär upp kläderna superduperfint:) kläderna är användbara och verkar räcka länge, för än har hon faktiskt inte växt ur dem.
    Om jag har den goa turen att vinna skulle jag gärna önska lite tyg så att jag kan komplettera Minnisens outfit med kanske dregglisar och snutte kanske 🙂
    Med vänlig hälsning, Maria

  2. Jag brukar läsa din blogg, försöker läsa lite då och då olika bloggar av ”kreativa skapare”.
    Jag skulle vilja ha tyg, om jag vann…..

    Jag är en 33-årig mamma som älskar att pyssla och skapa – önskar bara att mer tid fanns, då hade jag kanske kunnat skapa allt det där som jag går och bär på i min idébank (tankarna)….

  3. Tävlingsbidrag!
    Hej Brallan och GRATTIS!
    Är skolsköterska och i egenskap av mormor/farmor med intresse för sömnad går jag in varje dag på Din blogg, för att få syideer.Syr till barnbarnen så länge de accepterar hemsytt. Din hemsida ger särskild inspiration, vilket jag tydligen inte är ensam om att tycka:)
    Lycka till även i fortsättningen!
    Hälsningar Ruth
    Ps.
    Är jätteintresserad av tyger

  4. Hej! Jag vill gärna var med och tävla om ett plagg sytt av dig! 🙂 Självklart läser jag varenda inlägg, dock är jag värdelös på att kommentera, men men… Det viktigaste av allt! Hipp Hipp Hurra på din alldeles egna dag!!! Hoppas du blir härligt firad av familjen. Kram Jennie

  5. Jag vill vara med! Tänkte nog se till att få det länkat också. Även om jag älskar tyger så skulle jag nog vilja få något uppsytt av dig, då jag verkligen gillar det du gör!
    Jag vet inte hur länge jag följt dig, men jag tycker du är fantastiskt duktig och en stor inspiratör.
    Grattis på födelsedagen!

  6. Helst skulle jag vinna att få gå på syträff med dig och lära mig lite av din fantastiska kunskap 🙂 men eftersom det inte var ett alternativ önskar jag mig tyyyyg! 😉 Hurra för super-brallan! 🙂 Jag följer din blogg och uppskattar mycket dina inlägg på JNY också. Jag bloggar sedan april och syr allt möjligt själv, men mest kläder till barnen. Jag jobbar i Göteborg och bor i Skövde. Jag lägger upp en länk!

  7. Pingback: Jag är med i en tävling.. | Klippertill

  8. Vad roligt med tävling och stort grattis på födelsedagen!! Själv fyller jag 30 april! Jag hoppas på lite kläder, skulle vara roligt med något som inte är sytt här hemma. Själv bor jag i Uppsala, jobbar, pluggar, hinner knappt med min blogg och syr så fort jag har tid över. Följer din blogg sen i höstas kanske? Har lite dålig koll på just den biten. Hoppas du får en fantastiskt fin dag!!

  9. Grattis till både många besökare och på födelsedagen! Jag hittade din blogg via JNY:s blogg, och följer den nu sedan några månader tillbaka. Har själv en blogg men på sistone har det inte blivit mycket pysslat eller bloggat. Hoppas på ändring på det snart. Eftersom jag väntar barn i dagarna och själv inte har orkat sy så mycket så skulle jag bli glad för något klädesplagg om jag vinner. Länkar från min blogg också.

  10. Grattis, både till din födelsedag och till 100 000 visningar på bloggen! Jag är en av dem som följer varje inlägg du skriver, men tyvärr är jag dålig på att lämna kommentarer. Jag ska försöka bättra mig! 😉 Jag är iaf grymt imponerad av allt fint du syr. Själv fyller jag snart 25 år och är gravid med mitt första barn. Din blogg är en av de bloggar som har inspirerat mig till att börja sy egna kläder till min kommande bebis. Om jag vinner önskas ett litet klädpaket till bebisen. Jag länkar från min egen blogg.

  11. Stort Grattis till dig! Hittade hit för endast ett par veckor sedan men fastnade då oerhört länge och blev otroligt inspirerad till att börja sy (vilket jag faktiskt började med) Kommer med all säkerhet fortsätta följa denna blogg och tycker du gör så himla fina kläder! Själv är jag mammaledig med 2-åring och ny bebis beräknas titta ut om två månader så här ska det sys! 🙂 Därför önskar jag tyger ifall man skulle ha turen o vinna, känner att man behöver hamstra på sig till lite olika plagg. 🙂 Har länkat också från min blogg 🙂

  12. Yey vad kul! Jag läser allt men det tror jag du vet! Vill vinna Caesars första brallan-kläder. Har länkat på bloggen också. Kram du

  13. Grattis till dig. Jag tävlar gärna. Jag hittade din blogg precis nu och har bara tittat som hastigast, men gillar skarpt den lilla glimt jag sett. Ska fortsätta titta snart. Har precis själv startat en sömnadsblogg då mitt sömnadsintresse vaknat till liv igen efter många år. För många år sedan utbildade jag mig till damskräddare, men har inte jobbat som det sedan jag slutade skolan.

    Jag har länkat till din blogg på min sida och hoppas på tygpaketet om det är min tur att ha tur,

    Mvh Jeanette

  14. Hej 🙂
    Hittade din blogg för ett par månader sen, när jag tog upp sy-intresset igen. Barnbarn nummer 6 och 7 kommer i januari och april!
    Efter en allvarlig ridolycka för ett knappt år sedan, som resulterade i att jag måste sluta att rida och måste sälja min häst, har jag bestämt mig för att leva ett lugnare liv. Köpte en overlockmaskin och försöker att lära mig sy kläder, till mina barnbarn.
    Med hjälp av en massa bra sybloggar, bl a din, som generöst delar med sig av sina kunskaper och tips, lär jag mig en sak i taget 😉

    Tyg- eller barnklädespaket spelar ingen roll, jag skulle vara glad för vilket som!

    Hälsningar Ewa

  15. Hej!

    Jag har läst din blogg i ett år nu, lika länge som jag har sytt. Är alltid lika imponerad av vad du gör, så om jag skulle vinna tar jag gladeligen emot något plagg sytt av dig. Har förutom mina egna enbart köpekläder till min lilla gullunge, alltså skulle ett riktigt välsytt plagg passa fint i garderoben samt som instuderingsobjekt. 🙂

    Grattis i efterskott förresten!

    /Johanna

  16. Hej
    Din blogg var en av de första jag hittade då jag började sy för nästan ett år sedan. Är en gift tjej på 25år som försöker övertala gubben min att det är dags att tänka på familj. Syr för tillfället till mina syskonbarn och använder mig av dem som ”provdockor” så jag vet vilka kläder jag gillar den dan jag själv får barn. Vill gärna ha ett barnklädespaket om jag vinner då det du syr är så fint.

    Mvh Linda

  17. Så klart vill jag vinna!
    Jag är ganska dålig på att läsa bloggar överhuvudtaget, men Brallan finns i min läslista i alla fall!
    Massa grattis i efterskott på din födelsedag!! I Augusti är d min tur att fylla 30!!
    Kramar Evelina!

  18. Jag vill såklart också vinna, gärna kläder! Jag hittade din blogg via sygruppen, men det har du nog redan räknat ut. Brukar läsa den regelbundet men just det här hade jag visst missat 🙂

  19. Grattis till dig! Jag är en 36-årig trebarnsmamma som bor i Dalarna. Jag hittade till din blogg när du började blogga hos Jny. Har själv sydrömmar, har ett syrum, maskiner och en garderob med tyger. Men syr nästan aldrig! Jag vill gärna vinna Brallanplagg till min fyraåriga dotter.

  20. Eftersom jag ät en lika stor tygknarkare dom dig Alice så vill jag vinna tyg! Älskar din underbara blogg den ät supervacker o jag besöker den ofta…alla dina tipsotrix har verkligen hjälpt mig massor.

  21. Jag läser din blogg flera gånger per vecka.
    Grattis till 30 år och igen till alla besökare!

    Jag vill vinna tyg, jag älskar tyg!

  22. Pingback: Turkos rand | Brallan syr

  23. Jag vill också vara med och tävla!!
    Jag läser din blogg regelbundet, du syr så mycket fint så jag blir ofta inspirerad!

    Själv så syr jag, till mina barn och till mig. Tycker det är det roligaste man kan göra 🙂

  24. Hej! Det är första gången jag läser din blogg. Fick tipset av en kompis! Just nu är jag mammaledig och sitter vid symaskinen så fort jag får en ledig stund. Om jag vinner skulle jag gärna viljs ha lite nya roliga tyget.

  25. Jag vill vara med och tävla, jag tittar in här ibland, fast det var ganska nyligen jag hittade hit. Skulle gärna vinna lite tyger och hoppas nu på tur!

  26. Jag vill också vara med och tävla. Blev tipsad om din blogg av Katarina (du har bla sytt fina mössor till deras två barn) och har kikat in lite då och då sedan ett par månader sedan. Skulle vilja sy mycket mer än jag gör, men just nu finns inte tiden för det och då får man besöka bloggar som din. Du gör så mycket fint! Om jag mot förmodan skulle vinna så önskar jag kläder.

  27. Grattis i efterskott! Jag har nyss börjat sy barnkläder – och din blogg var en av de första jag hittade till. Tycker att du skapar jättefina kläder, och blir väldigt inspirerad av att läsa här! 🙂 Om jag skulle ha tur i tävlingen, så vill jag som nybliven ”tygtok” förstås gärna vinna lite tyg! 🙂

  28. Jag fick tips om din blogg från min svägerska Josefin Thyrvin som du tydligen känner och har arbetat med en gång i tiden. Hon tycker att du har väldigt fina bilder på allt du gör och ville dela med sig av inspirationen som du skapar. Själv är jag mamma till en 1,5 år gammal tjej. När hon kom till världen kom intresset för att själv börja sy kläder åt henne ibland. Därför är jag väldigt tacksam att min svägerska tipsade mig om din otroligt inspirerande blogg!
    Jag är inne och tittar på den nästan varje dag för att se om du har lagt ut något nytt.
    Skulle jag vinna så önskar jag mig tyg. 🙂

  29. Är tävlingen till 25/1 eller 25/2? Jag vill gärna vara med och tävla om det inte är för sent! Har nyligen upptäckt din blogg och blir helt fantastiskt inspirerad, glad och energisk varje gång jag kikar in här! Fram tills i höstas när jag fyllde 30 hade jag inte sytt en söm sedan högstadiets förfärliga syslöjdslärare tog glädjen ur det totalt. Men en vän började sy barnkläder och inspirerade mig och nu har jag börjat med! Det är så otroligt roligt! Men man behöver mycket inspiration och lärdom i början, i din blogg hittar jag både och! Tack snälla för allt bra du skriver och de härliga fotona. Veronica

  30. Hej! ja jag undrar med om det är till den 25/1 eller 25/2. Hoppas på den sistnämde så jag får vara med och tävla=) Jag har varit inne nångång ibland och kolla på allt det fina du gör=) Jag har alltid varit lite pysslig av mig men det var när jag fick min son för 10mån sedan jag började sy igen, och på riktigt! Så därför om jag vinner skulle jag villa ha tygöverraskningen=)

  31. Pingback: Firar 100 000 visningar | Klippertill

Kommentera

