Turkos rand

randturkos

Åh vad glad jag blir för alla kommentarer i tävlingsinlägget. Snart är det dags att dra en vinnare. Fram till 25 februari januari kan man tävla.

Denna tröja är även den beställd av maken. Eller ja, en hög med långärmade tröjor, allra helst velourtröjor med knäppning var hans önskemål. Denna blev först ut. Den har varit färdig och har använts flitigt sedan mitten av december.

Jag ville förska testa någon slags ny variant av knapp i raglansömmen som inte gick hela vägen till ärmhålan. Jag tyckte det blev bra. Alldeles lagom stor öppning för att det inte skall vara svårt att dra tröjan över huvudet. Det blev ju lite knöligt precis där kantbanden går in i sömmen eftersom jag måste vrida bandet från framstycket ett halvt varv. Men inte så knöligt så det stör tycker jag. Jag gjorde den extra hög i halsen.

Material: Velouren kommer från Jofotex och den är kantad med svart interlock från JNY, knappen är från 3exter.

20130105_1956
20130105_1958

2 thoughts on “Turkos rand

  1. Pingback: Raglanknäppning i långa rader | Brallan syr

Kommentera

