Ni har sett den förut

stjärnpärl

Jaja, ni kanske är trötta på denna klänningsmodell vid detta laget. Men nu när sy-tiden är så oerhört begränsad så kör jag på säkra kort. Och eftersom jag/vi här hemma fortfarande älskar modellen så blev det en till. Denna gång hade tyget ett fall (20% polyester) som gjorde att det passade fint med lite öppnare ringning då den hängde lite mer ner både och bak och fram, så det blev ingen knapp som jag haft på tidigare klänningar. Som ett extra tillägg gjorde jag en stickning runt hela kragen.

Tyget hittade jag bland stuvarna på Stoff&Stil för länge sedan och tyckte det kändes så kul med pärlplattor. Kul med ett tyg inte så många andra hade tänkte jag. Men sedan dök det upp i Stoff&Stils sortiment ett halvår senare. Det är strechfrotté.

Jag har ju fortfarande inte blivit så aktiv på blogggen som ni märker. Jag har fotat till många inlägg, men de skall ju skrivas också. Än så länge har det varken lugnat ner sig på jobbet eller hemma. Men snart så, tror jag. Jag skall bara…… som Alfons Åberg brukar säga.
20130213_2319 20130213_2296

One thought on “Ni har sett den förut

Kommentera

