Kortärmat med mormorsrutor

20130213_2307

En kortärmad Singoalla-top till lillasyster inför sommaren. Jag gjorde motveck på både framsidan och baksidan. Framsidans motveck fick en liten knapp. Klicka här för att se hur jag syr motveck.
20130213_2304

Resårkanalerna på ärmar och i hals gjorde jag genom att först overlocka kanten och sedan vika in ca 2 cm. Kanalen sydde jag med avig enkelsöm på min coverpro, men det hade gått lika bra med en vanlig raksöm. Jag lämnade ca 2 cm för att kunna föra in resåren.

20130213_2305

Som resår använder jag ofta framilonband (transparent resår som man använder för att ex. rynka eller behålla strechigheten i sömmar). När jag trätt runt resåren med hjälp av en säkerhetsnål så knyter jag en dubbelknut och syr igen hålet för hand. 20130213_2306
20130213_2312

T yget kommer från LiandLo. Det säljs inte i denna färgställning just nu, men finns i en annan.

6 thoughts on “Kortärmat med mormorsrutor

  1. Pingback: Julhjärtan | Brallan by Alice

Kommentera

