Vändbart

20120903_9518I höstas gjorde jag denna kofta. Den blev vändbar, jag gillar ju det som ni säkert märkt. Nu har jag ju visat hur man syr vändbart lite titt som tätt, men här kommer lite bilder i alla fall.

20120828_9413

Först sydde jag två likadana koftor som jag vred ut och in. Den ena mönstrad och den andra enfärgad med turkos flatlock. Sedan nålade jag dem ärm-iärm med en mudd-rundel emellan.
20120828_9416När det var sytt, så sydde jag runt hela tröjan avig mot avig och lämnade ett vändhål. Sedan gjorde jag en stickning runt hela kanten som också gjorde att vändningshålet syddes igen.20120903_9517Tygerna är från JNY

Kommentera

