Mysigt med fickor

20130309_2427

Det blir ju betydligt snyggare om man orkar göra byxorna något mer arbetade. Och så himla mycket längre tid tar det ju faktiskt inte. Dessa blev klara strax innan maken och storebror här hemma åkte till fjällen för ett par veckor sedan. De är extra långa för att hålla en mindre evighet. Nya favoriterna!

Byxfickorna är kantade med muddväv. Så fort jag kantar med muddväv använder jag 3-vik (här har jag en tutorial på det). Tänk även på att dra ner diffen så att det inte drar ihop sig för mycket. Jag såg i efterhand att jag varit lite slarvig med det på just dessa. En bra beskrivning på hur man gör sådana här fickor finns för övrigt hos frk Rosette/Skapat av mig/ Malin.

Material: Velour från stoff&Stil och mudd från MG-tyger (tror jag, men det spelar inte så stor roll eftersom MG-tyger inte finns sedan något år tillbaka). Randig mudd verkar främst finnas hos Jofotex, vad jag hittat i alla fall.

20130309_2431

Kommentera

