Pippi-kofta

Untitled-2En kofta i fiskare-ränder! Jag klippte ut den i höstas och den blev färdig på en sy-träff hos Lindus för ett par månader sedan. Den är kantad med 3-vik och 1-trådig kedjesöm, så det skall bli spännande att se hur hållbart det blir. Förhoppnings lika bra som vanligt.

20130315_2444

Här hemma har jag sytt en hel del det senaste. Jag märker att jag behöver investera den tiden och ha roligt för att må bra. Jag mår ju så himla bra när jag syr. Så även om jobbet är stressigt (och väldigt roligt, det måste jag poängtera – jag älskar att vara lärare) så tar jag tiden. Det innebär att jag har börjat ta lite beställningar igen, i alla fall vissa.

20130402_2508

Mönstret är en vanlig tröja där jag breddat framstycket lite grann och sedan klippt det i mitten. Inga konstigheter alls. Tyget kommer från Jonic Textil, men säljs nog lite varstans (Ernst). Tänk på att priserna på Jonics sida visas exkl. moms om man inte ändrar på höger-kanten.
20130315_2449


One thought on “Pippi-kofta

  1. Den är verkligen jättefin! Och grabben som modellar är ursnygg 🙂 Jag mår också bra när jag syr, men jag har också märkt att när jag inte har tillräckligt med ork så blir jag mest stressad av att sy för jag känner att jag inte hinner med allt jag vill. Stor kram!

Kommentera

