Tröja med grävmaskiner

Untitled-3

Det här tyget fick jag av min man när jag fyllde 29, alltså för över ett år sedan. Det är i velour och såldes av LiandLo. Kran, grävskopa och dumper är ju precis vad storebror gillar.

20130120_2113

Tröjan klipptes ut i höstas. Jag sydde ihop den och gjorde dekorsömmarna, men sedan hängde den ganska färdig under lång tid. Men till slut blev den klar. Sedan har det dröjt länge innan jag kommit ihåg att blogga om den.

Åh vad jag tycker dekorsömmar blir fint på velour. Eftersom tyget är så tjockt blir det ju lite åtspänt och snyggt.   

20130120_2115

2 thoughts on “Tröja med grävmaskiner

  1. Håller med!! Skitsnygga dekorsömmar! Vad har du för inställningar när du fållar med avig trippelsöm? Är svårt att få till det tycker jag.

    • Tack! Jag brukar faktiskt köra enligt de inställningar som står på själva maskinen. För tjocka tyger 8-6-6-3, längst stygnlängd och diffen runt 1.

Kommentera

