Snedkrage till storebror

20130407_2530

Vi har haft en liten tid med oro i familjen och sjukhusbesök där vi nästan var inskrivna en hel vecka. Dock fick vi vara hemma på permission en hel del mitt på dagen och under de flesta av nätterna, vilket var skönt. Tur man har nära till barnsjukhus så det är en möjlighet. Nu är det snart 1 vecka sedan vi blev helt utskrivna och saker och ting börjar återgå till det normala. Lite fler provtagningar skall göras eftersom man inte är helt säker på vad detta var, även om man numera säger sig vara ganska säker.

In inlägget innan detta visade jag en tutorial på denna krage. Jag har ju sytt massor med snedkragar till lillasyster, men inte en endaste till storebror. Här klippte jag till en vid polokrage med knäppning (2 knappar) till mitt raglanmönster. Supersnyggt om jag får säga det själv.

Velouren har jag köpt av Strömming för ett bra tag sedan. men just denna velour kanske Lilofant kommer att ta in igen om jag minns rätt. Tyget heter crown och är i velour.

20130315_2406

4 thoughts on “Snedkrage till storebror

  1. Vad jobbigt och tråkigt med sjukdom i familjen. Hoppas ni får vara friska allesammans nu! Vilken mysig tröja du har sytt till storebror förresten! Kram Anna

Kommentera

