Till mig ur BOKEN


20130408_2568Modellen heter Ruby och kommer ur boken SY – Från Hood till skjortklänning av Jenny Hellström Ruas. Ett skönt linne (klänning?) som jag nog kommer använda en hel del i sommar. Jag klippte ut med infodringar, men struntade i själva klänningsfodret. Blev väldans bra tycker jag. I boken skrivs det att det passar bättre för vävt tyg än trikå. Denna är sydd i bomullsjersey och har därmed inte så mycket strech eller särskilt tungt fall. Men jag kommer nog att testa den i annan trikå också.

20130401_2511

2 thoughts on “Till mig ur BOKEN

  1. Jag har funderat mer än en gång på om inte det mönstret skulle lämpa sig som linne i trikå. Hur gjorde du med insnitten, vek du bara bort dem eller lät du dem vara?

Kommentera

