Singoalla och nya namnlappar

20130511_2629

Detta är en del av en stor beställning till en av mina bästa vänner. Eller ja, snarare till kompisens dotter som är nästan helt jämnårig med lillasyster här hemma.

Tyget kommer från Stoff&Stil (ej årets) och mönstret är eget efter diverse avritning av beställarens favorit-tajts och modifierad av mig.

Maj månad betyder fullt upp om man är lärare. Det närmar sig slutet i de flesta kurser och det är mycket rättning och snart skall betygssättningen in. Men jag tar mig lite tid att sy, det måste jag. På söndag skall jag åka hemma ett par timmar till Avanai och träffa lite andra sy-intresserade. Underbart! Och en ännu roligare sak är att jag bokat in mig på en 4 dagar lång syträff i Skåne i juli. Hurra!

utan bakgrund svart vit lager 3 måsOch sedan en sista sak! Jag har beställt nya namnlappar från 3exter! Vita med svart text, enkelt och bra. Jag har kvar av de gamla men vill fylla på med lite andra varianter. Både vikta att sätta i sömmen och enkla att sy rakt på plagget  blir det.

20130511_2628

One thought on “Singoalla och nya namnlappar

  1. Pingback: Maritimt än en gång | Brallan by Alice

Kommentera

