Grönt är skönt; tröja och byxor

 

20130525_2710Grönt är en riktig favoritfärg. Nyligen blev dessa två plagg klara till Storebrors garderob. En par enkla velourbyxor med resår uppe och nere samt en vanlig tröja med dubbelvikt mudd i halsen. Matchar fint med tajtsen jag sytt åt Lillasyster sedan tidigare.

20130525_2736

I helgen åkte vi hemåt Bovalls-trakten för att fira mors dag (min mamma, min farmor och min mormor är ju alla där uppe). Det blev även besök hos lite får och lamm samt rabarberplockning till efterrätten.

Bästa kommentaren vid fårhagen av Storebror:
– Mamma! När ditt tyg är slut kan vi plocka lite ull från bondens staket och göra nytt tyg. Den här ullen (*håller upp ca 0,1 gram päls*) skulle kunna bli en jätteliten tröja till exempel.

Mönstrade tyget kommer från Znok (och jag ångrar att jag inte köpte mer) och velouren är från Stoff&Stil.

20130525_272620130525_2732

Kommentera

