Sned krage med fiskarerand

20130620_3606

20130621_3568Jag tröttnar då verkligen inte på dessa snedkragar i olika varianter. Sommarlovet har precis börjat och nu har jag helt plötsligt lite tid över. Även om nattningen är lite bökig just nu och kvällarna försvinner i ett nafs så är det ju ingen stress som ligger över en från jobbet, man kan sy lite titt som tätt utan att det dåliga samvetet kommer.

Lillasyster i familjen har ju massor med kläder i brokiga färger så jag passade på att göra en nedtonad lite stiligare variant. Hon har redan hunnit göra lite bärfläckar på som jag inte riktigt fått bort, det är ju nackdelen med vitt.

En sak till! Om två dagar åker jag på SY-Lan. Ca 20 kvinnor (ja, det är ju en väldigt kvinnodominerande hobby det här)träffas i Skåne. 3 tjejer känner jag sedan innan och dessa skall jag dela bil med; LillaSYSTER, Renis och Lina. De 3 jag redan känner är fantastiska och jag antar att det finns fler guldkorn på träffen. En bygdegård, 20 pers, runt 50 symaskiner, FYRA dagar = underbart.

Tyget finns att köpa på flera ställen, men mitt kommer från Ernst textil och det är ett enkelstickat stickat tyg (med stickade ränder) i 100% bomull.

3 thoughts on “Sned krage med fiskarerand

  1. Förstår att du inte tröttnar på snedkragen, den är grymt snygg! Och passade alldeles särskilt bra i det tyget, tycker jag. Sy-lan låter ju helt fantastiskt! Jag blir grön av avund… 🙂

Kommentera

