Älskande giraffer och lite om vårt sommarlov

20130702_3823
20130702_3824Detta tyg från NOSH (köp via Strömming) är ett av mina all-time-favoriter. Det är i ekologisk interlock och jag tycker verkligen det är vrålsnyggt. Innan har jag bara sytt en kofta till kompisens dotter men nu var det dags för något till lillsyskonet här hemma.

Jag klippte ut ett framstycke och sedan lyckades jag såklart göra bakstycket spegelvänt – KLANTIGT. Så jag fick helt enkelt klippa ut en tröja till som hade knäppningen på andra axeln. Som tur var räckte tyget. För att variera lite, och spara på tyget, blev ena en långärmad och den andra en kortärmad.

I övrigt njuter jag av sommaren, så gott det bara går. Jag och barnen är hemma hos mina föräldrar som bor utanför Bovallstrand, medan maken är hemma och jobbar med huset. Så sommaren bjuder på bra markservice, hjälp med barnpassning, sol, bad och gamla vänner. Dessutom har jag fått sålt massa alster till lite olika vänner och bekanta. Så min uppgradering av symaskin kankse inte är så långt borta ekonomiskt sett.

Bilden nedan är från igår kväll. Storebror äter kex under en björk hemma hos en vän medan vi andra tittar på fotbollen utomhus med hjälp av en projektor.

65234_10151474782197026_691308042_n


4 thoughts on “Älskande giraffer och lite om vårt sommarlov

  1. Haha det där felet har man ku hjort några gånger! 🙂 låter som ni har det ganska skönt. Lika bra att hålla sig borta om det bara är den ena som ska fixa på huset. Blir sp lätt en känsla av barnpassning annars istället för skön ledighet tycker jag. Vad är det för maskin du suktar efter?

  2. Det har verkligen varit skönt! Men jag har avslutat det hela med feberfrossa och noll ork. Men nu är jag på benen igen.

    Den maskin jag spanar på är en Pfaff ambition istället för min Elna Easy Jeans. Jag vill åt övermataren på den.

  3. Pingback: Populära mustascher | Brallan syr

Kommentera

