Skate-shorts

20130713_4079
20130724_4591Dessa kanske inte ser så skate-aktiga ut för er, men min man har ett par väldigt snarlika från Quicksilver (utan mudd i och för sig). Och att någon av våra barn, helst båda, skall bli intresserad av skate, wake eller snow är i alla fall något min man skulle uppskatta.

20130713_4084I somras i stugan togs ett av de första stegen i alla fall. Storebror lånade kusinens våtdräkt och åkte ring efter vår lilla motorbåt. Väldigt långsamt, men en bra start. Kusinen 7 år åker ju kneeboard för fullt, så det finns mycket att se upp till.

Lite mer om byxan då? Jo det är muddbyxor som jag kortat av så de går en bit nedanför knät. Framstycket har jag gjort lite längre så att jag har kunnat vika små insnitt vid knät för större rörlighet. Tyget är nämligen ett stumt byxtyg från Stoff&Stil och mudden är en marinblå mudd från samma ställe.

20130805_5738

 
20130724_4499

 

 

 

Kommentera

