Höstig klänning för JNY


20130929_6913

 

20130929_6940En riktig höstklänning som jag har sytt publicerades idag hos JNY. Supernöjd att jag la lite extra tid på att göra magfickan. Med hjälp av limstift från Prym så är det dessutom lätt att sätta den rätt. Jag är som ni säkert förstår mycket nöjd med mönsterpassningen på fickan.

Denna klänning har vi hunnit använda väldigt flitigt. Först hade jag tänkt att vara lite wild&crazy och matcha den med turkos, men nu när jag glad att det blev rött. Rött återkommer i löven från trädet som har tappat sina löv.

Tyget kommer såklart från JNY
20130929_6919

8 thoughts on “Höstig klänning för JNY

  1. Pingback: Ännu en magficka | Brallan syr

  2. Hej!
    Denna klänning verkligen jättefin! (Likasom det mesta du syr 🙂
    Jag undrar om fickan….efter du bandkantat och overlockat runt, hur syr du fast den? Viker du in och syr raksöm? Med din vanliga symaskin?
    Tack för en fin blogg och inspiration! 🙂
    Jenny

Kommentera

