Leo+rosa+rosetter

20130829_6781bimage

För ett tag sedan fick jag frågan om att göra en mössa i leopard-print med en rosa rosett. Ungefär samtidigt släpptes Stoff&Stils nyheter och där fanns ett leopardtyg med små inslag av gammelrosa hjärtan. På samma butik hittade jag även sidenbandet som matchar perfekt. Kunden blev nöjd och skickade med denna fina bild på dottern som jag fick tillåtelse att visa här på bloggen. En annan rolig sak var att kunden direkt beställde en likadan enfärgad samt att en granne gillade modellen och ville ha en likadan till sin dotter.

I övrigt är det full rulle med livet såklart! Jag har spenderat en vecka på marinbiologiska fältstationen på Tjärnö (utanför Strömstad) med naturtreorna på skolan. Vi hade lite tävlingar där uppe och vinst var bland annat just mössor som jag skall sy. Så det återkommer jag med så småningom. Just nu önskar jag verkligen att jag hade mer tid att sy, jag märker hur bra jag mår av det. Så jag försöker ta mig tid helt enkelt, det känns som om jag tjänar på det i längden.

20130917_6894

66 thoughts on “Leo+rosa+rosetter

  1. Superfina mössor!! Konstigt hur alla tyger blir så mycket finare när man ser de uppsydda på bloggar… 🙂
    Kommer den enfärgade också från Sos? Skulle passa perfekt till mig, är själv lite för feg för att ha leopardmönstrat.

  2. Hej, kom in på din sida av en slump. Och blev så kär i leopard mössan. Verkligen superfina mössor. Finns de att beställa?? 🙂

  3. Hej! Tänkte kolla med dej om du fortfarande sydde dessa bedårande leopard mössor med rosett till barn/baby? Är väldigt intresserad av att köpa en av dej. Har letat efter detta tyg men har inte hittat det än.

    Hör av dej!
    Mvh martina Höglund

    • Jag syr gärna en mössa åt dig! 120:- kostar en barnmössa och det är 15:- i tillägg för rosetten (plus porto). Hör av dig om storlek om du fortfarande är intresserad.

  4. Åhh vilka underbar mössor!!!

    Hade jättegärn velat ha den med Leo-tyget till min dotter! Kan man beställa en sån fortfarande?

    Med vänlig hälsning, Therese

  5. Hej!
    Jag har en tjej på 6 mån skulle vilja beställa leopardmössan & den rosa mössan med rosetten. Om det går att beställa maila mig gärna tillbaka. Tack!

  6. Hej ! vilka fina mössor ! Jag skulle väldigt gärna vilja köpa en av varje av mössorna enligt bild, är det möjligt?

  7. Hej,
    kan man beställa en sån leopardmönstrad mössa nu? Jag skulle vilja ha en som passar en tvååring.
    Mvh Ellinor

Kommentera

