Vart sätter ni namnlappen?

20130921_7072

20130920_7086När jag beställde senaste omgången namnlappar (3exter) så blev det både sådana man sätter i sömmen och sådana man syr på plagget. Vilken är er favorit? Var sätter ni helst era namnlappar? Enklast är ju helt klart i en söm tycker jag, men det passar ju inte alltid.

Tajtsen ovan är beställning från en vän. Jag testade Minikreas mönster. Den tajta modellen på byxor blev inte riktigt så tajt som jag tänkt, men hel ok. Det första tyget är tryckt så det ser ut som om det är kabelstickat, me like! Tyvärr tror jag inte det är så lätt att få tag på det längre. Jag köpte det hos Strömming. Det rosa/randiga är från Jofotex (eller kanske Jonic).

Tubklänningen med små fåglar var en födelsedagspresent till min mamma där jag utgått från måtten på hennes favorit. Tyget har jag köpt från Ixat. Det var en så fantastiskt fall på detta tyg, men när jag skulle skynda mig för att beställa mer var det redan slut.

20130920_7084

4 thoughts on “Vart sätter ni namnlappen?

  1. Det är en bra fråga! Brukar inte sätta namnlappar på tajts, men det är ju dumt! Samma sak med byxor eller klänningar med de fina fickorna du vet, där finns inget bra ställe heller tycker jag! Jag gillar tyget med fåglar, så gulligt!

Kommentera

