Marina mössor till mina elever

20131029_7596

Jag jobbar ju till vardags som gymnasielärare och undervisar bland annat i en kurs i marinbiologi. För några veckor sedan var eleverna och jag på den marinbiologiska fältstationen på Tjärnö och då passade jag på att ha en artbestämningstävling. Uppdraget gällde att ta sig ut till en strand, samla in organismer och sedan artbestämma så många som möjligt. Vinnande laget lyckades med hela 54 arter!

20131029_7597 20131029_7598

 

20131008_7437

 

3 thoughts on “Marina mössor till mina elever

  1. Fantastiskt fina mössor! Vad roligt det låter, sånt kul fick jag aldrig göra på gymnasiet. Däremot när jag läste en termin oceanografi på universitetet, då var vi ute och labbade på sjön. Superkul. Sen blev det annat av mig ändå, men roligt var det. 🙂

Kommentera

