Mycket nytt

Screenshot_2013-11-16_09.38.01Jag har sytt mycket beställningar det senaste! Samtidigt har jag lyckats att inte shoppa så mycket tyg, så tygförrådet har blivit mindre och mindre. Detta gällde fram till och med den senaste veckan! I söndags var jag tvungen att åka till Stoff&Stil och fylla på med enfärgad velour och leo-tyget med rosa hjärtan. Sedan gick det utför….

Screenshot_2013-11-16_10.15.31

Det blev även en liten beställning från Ixat (här till vänster). I förrgår släppte Strömming massa finfin (och tyvärr väldigt dyr, 240:-/m) merinoull. Ni ser dem här ovan och jag beställde av den och passade på att köpa ännu mer hos henne (det alldeles här nedanför). Samma kväll blev det en beställning hos Jonic (de två raderna med bl.a. prickar, folkabussar och julstjärnor).

Screenshot_2013-11-16_10.04.14

Ojojoj… Men så mycket fint som är på väg hem! Och en beställning med ekologisk interlock från Birch Organics (via Membadesign) som varit försenad sedan i somras verkar också vara på G nu under dagarna. Extra kul förresten att jag hann knipa till mig Snöflingorna i ull som sålde slut på bara någon timme eller två. Tur att jag har separat konto för mina hobbyinköp så jag har koll på det.

Screenshot_2013-11-16_10.08.57 Screenshot_2013-11-16_10.09.07Och en sista sak; vilket höjdarland som vi har i öst. Finland står för så mycket fint när det kommer till tygdesign. I stort sett alla de fina ekologiska tygerna från Strömming kommer från Finland.

Kommentera

