En liten julklänning

20131214_8261

Jag fick äran att sy en klänning som en liten tjej skulle använda på självaste julfirandet. Efter att ha testat mig fram gällande att rita ett mönster som passade som Singoalla även för velour blev detta resultatet. Jag är mycket nöjd!

Den underbara velouren köpte jag hos Strömming för ungefär 2 år sedan om jag minns rätt. Den har funnits och finns i lite olika färger. Nu har jag inget i grönt kvar, men rött har jag närmare en meter i fullbredd.

Hoppas era jular varit fina! Jag ser mest fram emot den här tiden efter julfirandet. Det är nu man kan göra det man känner för och inte behöver bry sig om så mycket måsten. Gissa vad jag ägnar all min lediga tid åt? Jomen visst, jag SYR!

Lite roliga nyheter är att jag har köpt domännamnet http://www.brallan.se så ni inte längre behöver skriva brallaengbom.wordpress.com. Dessutom har jag gjort mitt instagramkonto öppet och det är numera helt dedikerat åt BraLLan by Alice; @brallaengbom är mitt namn på Instagram – följ mig gärna! På instagram visar jag lite live-bilder på kläderna jag syr, men också vad som är aktuellt för dagen; ny tygleverans, pågående projekt och snygga matchningar. Bloggen kommer som vanligt att innehålla inlägg där jag tydligare visar upp i stort sett allt jag syr. Och gissa om jag har mycket som ligger och väntar!

20131214_8263

Kommentera

