Dan före dan

20131223_8810

20131223_8860På kvällen dagen innan julafton fick barnen var sin jul-pyjamas. Förhoppningsvis är det en ny tradition från och med i år och som jag blev tipsad om i en Facebook-grupp. Ett paket att öppna på kvällen innan. I den idylliska versionen är barnen nybadade när de klär på sig dem på kvällen efter ett stillsamt och harmoniskt bad- i verkligheten blev det visst inte så. Det gick lika bra det.

Tyget är ett stickat tyg från Jonic. Jag såg att de har rea på det just nu. Till min besvikelse så lyser ”rosa” igenom på den vita delen av den röda pyjamasen, och om man tittar på bilderna från Jonic så visar de det också. Tydligen skulle jag kollat noggrannare. Men, nöjd är jag ändå. Dock börjar jag ana en viss nopprighet på tyget efter ca 4 tvättar. Så länge det inte blir värre så kan jag leva med det.

20131223_8815

Modellerna på tröjan är lite olika mellan de två och lillasyster fick en knapp på sin. Jag valde en metallknapp från 3exter som ser ut lite som en riktig knapp. Det tycker jag är en kul detalj!

Kläderna är kantade med muddväv på 3-vik.

20131223_8850

Barnen har, liksom jag, älskat dessa pyjamasar nu under julledigheten och de har använts flitigt hela julen. Storebror hade sin tröja till och med under själva julfton och släktkalaset under annandagen.
20131223_8871

6 thoughts on “Dan före dan

  1. Maj Gad vilka fina tyger och kläder! Stensäkra kombinationer!!!!! Kan man få fråga vilket mönster du använder till klänning med raglan och knäppning i raglan? Som du också har med polokrage? SUPER fin!

    • Tack! Vad glad jag blir över din kommentar. Mönstret på klänningen är eget. Men utgå från en vanlig raglan-tröja och ställ ut den som ett A. Bland mina tutorials har jag sedan en länk på min TUT till det jag kallar ”Snedkrage”. Gör man knappar hela vägen upp på den så blir den som en polo.

  2. Pingback: Självaste julafton | Brallan by Alice

  3. Vilka mysiga pyjamasar och vad STORA dina barn har blivit! Jisses. Föddes inte lillasyster nyss?
    En kompis till mig har också den traditionen, och den låter mysig! Hade tänkt anamma den i år, men det blev inte så. Kanske nästa år! 🙂

  4. Pingback: SIIRI&MYYRY | Brallan by Alice

  5. Pingback: Årets julpyjamasar med improviserad puffärm | Brallan by Alice

Kommentera

