Pyjamasen som blev en maskeraddräkt

20131223_8824

20140111_9285Som många andra barn så älskar min lille son djur. När han såg detta tyg ville han ha en pyjamas av det i julklapp, och så fick det bli.

Nu i januari blev han bjuden på maskerad hos ett par kompisar som fyllde år. Jag återanvände byxorna från pyjamasen och sydde en luvtröja i samma tyg. Öronen fick han designa alldeles själv och de sitter fastsydda på huvan.

Jag gjorde extra långa vikbara muddar så att man skall kunna använda tröjan till utklädning under flera storlekar

20140111_9265

20140111_9316

Svansen sitter inte fast i kläderna utan jag har tagit en bit midjeresår som jag sytt ihop så att svansen kan tas av och användas separat. På så sätt kan ju både byxor och tröja användas som riktiga kläder och inte bara till maskerad.

Lillasyster vill ju också prova den, SÅKLART! Och även om den är lite i största laget så fungerar den. Nu har jag planer på att göra en zebra, en giraff, en apa, en katt, en råtta och massa annat. Men då skulle jag behöva betydligt mer tid än vad vardagen bjuder på just nu.

Leo-tyget kommer från Swelogent/Textilhuset och mudden är från Stoff&Stil. Fyllningen till öronen är från en IKEA-kudde.

20140111_9323

7 thoughts on “Pyjamasen som blev en maskeraddräkt

    • När det blir dags för er att beställa tröjor så får ni nästan välja en luvtröja med djurprint och påsydda öron. Jag kan bjussa på en lämplig svans🙂

Kommentera

