Mamma dotter

mordotter

En sådan här klänning har jag tänkt att sy till mig själv länge. Den är inspirerad av en köpt klänning och jag tänkte att modellen ser både lättsydd och snygg ut. Så lättsydd som jag trodde var den då verkligen inte. Det var svårt att få till snygga ärmhål som var fållade, så jag fick gör om och tänka rätt.

Just denna kommer jag inte behålla själv utan det är en mamma i bekantskapskretsen som ville ha den, och en matchande till dottern!

Fickorna är bara dekoration liksom knapparna på axeln. Jag gillade modellen på barnklänningen väldigt mycket och kommer nog sy flera sådana till min egen dotter, men då blir det kantband istället för fåll. För då behöver jag inte tänka så mycket.

20140125_9432

3 thoughts on “Mamma dotter

Kommentera

