Det mjukaste jag någonsin har sytt

20140211_9616

20140211_9627Jag känner att jag måste börja med en skrytbild på dekorsömmarna (gjorda med CoverPro). I början med denna maskin så fick jag inte till det. Men när jag väl började använda rekommenderade inställningar blev det lätt som en plätt. Och efter lite övning vet jag även hur nålen skall träffa på avigsidan för att sömmen skall träffa rätt såsom jag vill att det skall se ut. Kolla denna länk till JNY:s blogg.

20140214_9884

Dessa underställ syddes till mina små kids inför sportlovets Branäs-resa. Kläderna är i merinoull som jag köpte från Strömming. Ull är ju himla härligt och dessutom behöver man inte tvätta den lika ofta som andra kläder.

Eftersom jag inte hade tvättat mudden innan jag sydde på den så gjorde jag den 80 % av halsringningen istället för mina vanliga 75 %. Efter första tvätten kommer den passa perfekt.


underställ underställ2

20140215_9862

 

One thought on “Det mjukaste jag någonsin har sytt

Kommentera

