Kompiströjor

20140201_9456 20140201_9457För ett tag sedan så fyllde en av sonens bästa kompisar år. Båda två gillar den där röda bilen. Jag gillar väl inte denna typ av tryck egentligen, men tyckte att detta var ovanligt enkelt i sin framtoning. Så i present fick kompisen en tröja och till sonen sydde jag en likadan.

Kompiströjor med andra ord!

Tyget har jag köpt från Ixat (Korea) och det visade sig att kvaliteten inte var särskilt bra. Man vet liksom aldrig när man köper därifrån. Det är en mjuk och skönt interlock, men den blev lite för luddig efter de första tvättarna tycker jag.

En av favoritsysslorna som sonen har när jag syr är att klippa i mitt tygspill. Väldigt skönt att han gillar att vara med mig ibland när det är dags att sy. Jag ser fram emot när han kan börja sy på riktigt.

20140131_9474

One thought on “Kompiströjor

Kommentera

