Spetsar

20140209_9690Inför vårens SY-mässor så sydde jag lite olika plagg till 3exters monter. Såklart skulle sybehören vara i fokus och jag försökte göra lite roliga detaljer med dem.

20140211_9579

20140211_9578Detta lilla kit är jag väldigt nöjd med och jag har använt två olika sorters spets där jag trätt den turkosa bomullspetsen  i svart strechspets med hål. Tygerna kommer från JonicTextil.

Blomman har jag bara lindat ihop och först sytt för hand. Runt kanten på sjalen vek jag spetsarna så att den turkosa hamnade mitt på kanten.

 

20140209_9694

 

2 thoughts on “Spetsar

Kommentera

