Body med snedkrage-knäppning och matchande tillbehör

20140318_0754

p--kommande-maritimt

Tyglycka är ännu ett av de företag jag börjat samarbeta med! Än så länge finns det 4 egna tyger i det egna sortimentet och det finns även tyger från andra leverantörer i web-shopen. Just nu till sänkt pris dessutom.
Inom den närmsta tiden kommer 14 (!) nya tyger att tryckas upp av tyglycka. Modigt och kul med så mycket nytt på en gång. Många av mönstren är alldeles underbara och här till vänster ser ni en liten tjuvtitt på 3 av dem, och jag gillar ju självklart det marina temat. Kul med en variant på ”ränder” som i alla fall inte jag sett förr. Tyglyckas mål är att det skall finnas tyger till allt från små barn, äldre barn, ungdomar och vuxna. Det skall finnas både svart/vitt-grafiskt och färgglatt.

20140318_0763

I detta första inlägg är det rosa för hela slanten. Jag bestämde mig för att göra en body med snedkrage och knäppning ner i raglan-sömmen. Stiligt och kul tycker jag och en variant på snedkrage jag inte har testat förr. Det är kul att tyget är ganska stor-mönstrat, dockan är i storlek 68. Då tycker jag det är viktigt att lägga extra mycket vikt vid att detaljer på mönster hamnar på rätt plats. Rådjuret på framsidan, och på mössan, ville jag ha centrerad och på lagom höjd.

Tyget med rådjur heter Deer och kommer från Tyglycka. Det randiga tyget är en muddväv som jag köpt på GittesTygkälla . Knapparna är bruna ringknappar och kommer från 3exter.
20140318_0775Inlägget är i samarbete med Tyglycka.

Kommentera

