Spets – för alla?

20140211_9607

20140211_9638Att använda spets gör ofta att plaggen känns lite ”tjejiga”. Det gillar jag inte! Alltså jag gillar egentligen inte att man utesluter ett kön. Det är ju galet att vi accessoarer vissa typer av produkter till tjejer och vissa till killar.

Varför skall inte alla kunna ha alla kläder? Spetsar har jag börjat gilla och jag vill inte sluta sy med spets bara för att det inte blir neutralt nog. Så mitt mål med denna var att försöka göra spetsen lite mer uni-sex helt enkelt. Lite fantasilöst kanske att bara ändra färg. Men små steg är steg de med och sonen gillade den!

Tyget är från JNY, köpt för många år sedan så jag vet inte om det kommer att komma igen. Vikresåren, spetsdragkedjan och stryka-på-märket kommer från 3exter.
20140209_9648
 Tröjan är sydd i samarbete med 3exter och har fått följa med på mässor som inspiration.

Kommentera

