Grått+vitt+rosa=vår

 

20140330_1160En av mina favoritkombinationer är rosa och grått. Åh vad fint och vårigt det är. Så när jag skulle sy i detta tyg från Tyglycka  kändes det självklart att fortsätta med ännu mera grått. Alldeles extra vårigt nu när man äntligen kan fotografera ute på altanen.

20140330_1163Fickan är en en fuskficka helt och hållet. Jag har sytt fast det grårandiga tyget i kantbandssömmen, så det är endast där som dekoration. Jag tycker det är lite svårt att sy dekorsömsfickor på klänningar. Klänningarnas nederkant tar liksom slut innan jag fått dem så djupa som jag vill. Så denna gång hoppade jag över en en riktig ficka. Tyvärr glömde  jag att sy fast namnlappen i klänningens sidosöm och inte ens tajtsen fick någon namnlapp på utsidan. MEN jag passade på att stoppa in en namnlapp i sömmen mitt bak tillsammans med storlekslappen. Jag tycker det blev både snyggt och ser proffsigt ut.

20140330_1055Material: Tyget med svalor kommer från tyglycka, mudden är från Stoff&Stil, ränderna kommer från Jonic (eller Jofotex), namnlapp, storlekslapp och knappar kommer från 3exter.

20140330_1013Inlägget är i samarbete med Tyglycka

 

Kommentera

