Nattugglan

20140329_1195

20140330_1039Det är väl egentligen dags för lillan att få tvådelat, men det ser ju så underbart ut med sådana här heldressar. Jag har sytt många, många, många pyjamasar i den här modellen och jag tröttnar nog aldrig. Ugglor är ju sannerligen poppis och utbudet fortsätter växa. Detta tyg är från MeMbA

Nackdelen är ju att det är himla många knappar. Det kändes nästan som om knappningen tog en hel kväll bara den. Dessutom råkade jag sätta fast en knapp så hårt så den sprack och när jag skulle ta bort den trasiga knappen gjorde jag sönder tyget. Så det blev lite handsömnad och pysslande för att få ihop det snyggt igen. Som tur var gjorde jag hålet på det undre kantbandet, så det syns ju inte om man inte har pyjamasen öppen.

Detta var för övrigt första gången jag testade stryka-på-vinyl med sammetsyta från GladaGrodan. Jag ställde in min skärmaskin på ”flocked heat transfer” och gjorde tryck med texten nedan. Texten är mörklila och typsnittet heter Keep on truckin

20140329_1199

Material: Uggletyg och lila muddväv från MeMbA, heat transfer sammet från GladaGrodan och KAM-knappar från Assuntastore.
20140330_1098

Kommentera

