Makrillen är havets zebra

20140329_1204

 

20140405_1304Detta zebratyg köpte jag för ganska länge sedan från Ixat. Jag blev väldigt glad av att hitta ett sådant tyg då jag inte hade sett det någonstans i Sverige, i alla fall inte i jersey bomulll/lycra-kvalitet. Men det kändes inte helt bra i kvaliteten och fick ligga orört i hyllan. Nyligen dök det ju upp ett zebratyg på marknaden här också, men jag gillar själva mönstret mer på detta. Jag bestämde mig i alla fall för att ge det en chans.

Lillasyster fick en klänning i tyget och på framsidan satte jag en makrill som jag skurit ut med en Cameo på sammets-vinyl.

Bilden till vänster visar väl kanske inte exakt hur klänningen sitter, men den visar hur mycket mina barn gillar skaldjur och det är fint det med. Här har vi lite hummer- och krabbfrossa hemma hos mina föräldrar förra helgen.

20140329_1209

Kommentera

