Snedkofta från Ottobre

20140415_1460

20140415_1478

I nyaste Ottobre (3/2014) fanns en snedkofta jag var sugen på att prova. De kallade den Strawberry or Vanilla om jag minns rätt. Men eftersom jag har fullt upp med packning och förberedelser för seglingen förenklade jag den lite grann. Det är väl knappt någon förändring alls egentligen, men jag hoppade över dekorsömmarna ock stickade endast ner muddarnas kanter. Istället för dragkedja så tog jag en knapplist istället.

Det blir nog flera av denna variant. Jag tycker den var snygg och kul att sy. Tyget med rådjur kommer från Tyglycka, mudden är från Stoff&Stil och knapparna är från 3exter.

20140415_1473

20140415_1466

Inlägget är i samarbete med Tyglycka

Kommentera

