Hemma igen

1017324_10152032560227026_7332324773876510207_n
20140421Gunilla386Igår klockan 07:00 (Bermuda-tid) åkte jag till Wade airport och påbörjade resan hemåt. Det tog ett tag i och med att jag hade 7 timmars väntetid på terminal 8 på JFK New York. Nästan 1 månad ombord på vårt skolfartyg har det blivit och jag har fått se lite av vad Miami, Charleston och Bermuda har att erbjuda. Jag har haft det alldeles fantastiskt fint och inte saknat symaskinerna så mycket som jag trodde. Värre har det så klart varit med längtan efter barnen. Nu känner jag lite saknad efter de 40 barnen (ja, de är i och för sig 17-18 år mina elever) som jag lämnade  på t/s Gunilla på Bermuda istället. Ser ni bilden ovan förresten? Så otroligt klart vatten att man ser korallreven en bra bit under ytan när man flyger hemåt.

20140424Gunilla566
20140510Gunilla822Jag hade förberett lite inlägg som skulle dyka upp medan jag var borta. Men eftersom internet ombord inte var särskilt bra ville jag inte slösa laddning på det.

Tack för att flera av er tittat in även under tiden jag varit borta! Det kommer nog dröja lite innan det är full rulle med sömnaden igen. Men jag har ju en del förberett att visa som tur är. Eftersom jag faktiskt fick se val (grindval) på vår segling mellan Miami och Charleston så blir första bilden på en singoalla-klänning med mönster av valar på. Materialet är ribb.

20140202_9570

2 thoughts on “Hemma igen

  1. Vilken upplevelse. Vilken möjlighet i jobbet att få uppleva något sådant, men jag förstår att en månad hemifrån har sitt pris. Självklart kommer vi att se fram emot kommande inlägg🙂 Välkommen hem!

Kommentera

