Smått i vitt

20140518_1577

20140518_1587Vita kläder till barn är ju tyvärr något som är svårt från och med dagen de börjar äta färgglad mat. Men så länge de är version mini så fungerar det ju fint. Detta set är i storlek 56.

För att göra tröjan lite mer användbar så gjorde jag den vändbar. Jag älskar vändbara kläder, men nackdelen är ju såklart att det tar nästan dubbelt så lång tid samt att tygåtgången ju blir dubbelt så stor.

I det här inlägget hos JNY visar jag hur jag syr det vändbart.

Alla tre tygerna kommer från MeMbAdesign

Det som jag använt till kantband är Hilcos interlock, från Sydilla

20140518_1625Inlägget i samarbete med MeMbA

 

Kommentera

