Grafiskt med rosa i maskinen

20140525_1704Äntligen är jag klar med de första plaggen i Tyglyckas nya sortiment. Tyglycka har nyligen släppt 14 nya tyger och jag tycker hon har gjort ett himla bra jobb att ta fram lite allt möjligt. Extra kul var det att jag fick vara med och tycka till lite gällande valen. Jag är inget bra på att själv designa tryck (än?), men jag vet vad jag tycker om och vad jag inte tycker om när jag ser det. Något som jag gillar lite extra är dessa lite mer grafiska som man lika gärna kan ha till barn som till vuxna.

Tyger:

20140525_1712

Lite detaljer från 3exter blev det också på dessa två plagg. En spetsdragkedja i raglansömmen på den ena och ett stryka-på-märke som jag lade till lite extra spets på med hjälp av en ringknapp på den andra. Egentligen fanns det redan en rosa rosett på döskallen, men jag ville göra den lite mer utstående på den enkla klänningsmodellen. Rosetten går att ta loss, så man kan tvätta den för sig om man vill.

20140525_1743

Inlägget är i samarbete med Tyglycka och 3exte

2 thoughts on “Grafiskt med rosa i maskinen

  1. Underbara tyger. Är rätt trött på ”gulliga” tyger. Sonen, åtta år, är väldigt kräsen. Helst ska det vara tuffa flaggor och jag vägrar dödskallar. Söker med ljus och lykta efter tyg som han kan acceptera.

    • Ja, det är verkligen svårt att behaga dem ju äldre de blir har jag märkt. Min son är väldigt tacksam än så länge, men jag har märkt det på vänners barn. Min dotter däremot (endast 2,5 år) är väldigt kräsen. HON bestämmer. Jag bävar för hur hon skall acceptera mitt hemmasydda inom kort.

Kommentera

