Ugglor och orange

20140525_1749

20140525_1724

Att jag ville kombinera detta tyg med orange är nog inte så oväntat. Jag såg även att  PeLell tänkt samma sak. Det är ju alltid kul att plocka upp samma färg som på en liten detalj på tyget och dessutom är ju orange himla fint.

Uggletyget kommer från Tyglycka och heter Cool Owls. Det randiga tyget har jag köpt på Jofotex.

Tyglycka och 3exter har startat ett samarbete där 3eXter har gjort lite matchande tillbehör till Tyglyckas tyger. Det finns matchande clips, band och knappar. Här har jag använt tryckknappar med samma uggle-motiv som trycket på tyget. Under knapparna har jag gjort ett motveck och sytt fast lite orange spets.

40292539-Calr6Förresten! Imorgon har Ulrika på 3eXter öppet hus i sin nya lokal i Sävedalen. Såhär skriver hon i sitt nyhetsbrev:

”Tisdagen den 27/5 har vi öppet hus i 3eXters nya lokal mellan kl 17-20. Vi har 10% rabatt på hela vårat lagersortiment och lådor med sybehör och 2:a sortering till fyndpris. Kom och mingla och se våra produkter live.

Du hittar oss på Industrivägen 6, i Sävedalen utanför Göteborg.”


20140525_1753

20140525_164320140525_1664 20140525_1695

Inlägget är i samarbete med 3exter och Tyglycka

 

Kommentera

