Vart är fiskarna?

20140526_185820140526_1856När jag hade hämtat ut och packat upp mitt paket från Tyglycka gick barnen igenom tyghögen och tittade på de olika mönstren. Det var strax före läggdags så barnen skjutsades i säng ganska snart. På morgonen upptäckte dottern att tyget med fiskarna inte längre låg i högen.
”VART ÄR FISKARNA”, skrek hon argt. Men jag kunde lugna henne med att de hängde i tvättstugan helt nytvättade och reda för att sy i.

Jag hade ju kunnat välja att kombinera det med i stort sett vilken färg som helst. Men täcksömmaskinen var redan trädd i cerise och jag bestämde mig för att kombinera med den nyare strechspetsen från 3exter och ringknappar i samma färg.

20140526_1862

 

2 thoughts on “Vart är fiskarna?

Kommentera

