Byggare-barn

20140602_1933 20140602_1939Om ni undrar vad barnen gör på bilden ovan så gör de grimaser. Ja, vi behöver jobba på läskigheten i framförallt lillasysters uttryck.

Det här blev poppis skall ni veta. Jag sydde en klänning och en t-shirt i verktygstyget från Tyglycka. På båda strök jag fast vinyl från Glada Grodan som jag hade skurit ut i form av händer som håller i olika verktyg. Både T-shirten och klänningen sydde jag i storebrors storlek, dvs. 116. Det känns dumt att sy allt så det passar lillasyster just nu eftersom hon ändå ärver så mycket av storebror, så jag gjorde en betydligt större storlek för framtiden. MEN, lillasyster gör ofta vad storebror gör, så när han blev alldeles förälskad i t-shirten blev ju hon helt besatt av klänningen eftersom den var i samma tyg.

Vi fick helt enkelt vika upp ärmarna och hon har både sovit i den inatt och har den till förskolan idag. Det gäller väl bara att kapitulera och vara väldigt glad över att hon gillar det jag syr. Dock vore det trevligt om hon gillade det jag sydde i just hennes storlek.

Som ni ser så sitter den lite bättre på storebror som har rätt storlek och där man slipper vika upp ärmarna. Jag har en bit av tyget kvar och det lutar nog åt att jag syr en tröja eller klänning till, i lillasysters storlek.

 

20140602_1951 20140602_1952

 

Inlägget är i samarbete med Tyglycka och GladaGrodan.

2 thoughts on “Byggare-barn

Kommentera

