Spets och mjuk ekologisk interlock

20140605_219220140605_2196???????????????????????????????Untitled-1Förrförra veckan hälsade jag på 3exter i deras nya lokal. Då visade Ulrika mig denna virkade strechspets. Den blev ju perfekt tillsammans med den ljusa interlocken från MeMbA i 100% ekologisk bomull. Det här för övrigt ett av de mjukaste interlocktyger jag känt så det kändes väldigt lägligt att göra ett bebis-kit.

Jag har kantat med muddväv i 3-vik och har låtit spetsen följa med kantbandet. Vid ärmarnas mudd lät jag också spets ligga mellan mudden och tyget. Knapparna är KAMknappar från AssuntaStore.

20140605_2195Förutom tyget och spetsen till napphållaren kommer allt material till scarfen och napphållaren från 3exter. Spetsen har jag fått av en släkting.

3 thoughts on “Spets och mjuk ekologisk interlock

  1. Jättefin!Vill veta hur du upplever färgerna i det tyget? Beställde både beige och rosa, men det rosa ser mer brun-orange-aktigt ut. Inte rosa någonstans😦

    • Jag har bara det i beige och det tycker jag känns som färgen det har namnet efter. Men maila Emma på MeMbA och berätta hur du känner. Jag har ingen åsikt i just detta fall eftersom jag inte har sett den rosa varianten. Är den väldigt olik bilden?

Kommentera

