Designad present

20140607_229320140607_2288För ett litet tag sedan så fyllde sonens kompis år. Jag hade tänkt sy en t-shirt till födelsedagbarnet men sonen var väldigt bestämd att hon skulle få en klänning. Den skulle vara rosa och med fåglar.

Eftersom jag hade ett tyg som uppfyllde kraven så sydde vi såklart en klänning, sonen och jag. Mest var det nog jag som sydde i och för sig.

Material: James Pattern Design  har ritat och tyget säljs hos Tyglycka, klänningen är kantad med muddväv från Stoff&Stil.

Eftersom den rynkade volangdelen inte behöver vara stretchig så rynkade jag genom att sy med overlocken med högsta möjliga diff ett par varv tills bredden stämde.

 

20140607_2285
20140607_2296

Kommentera

