Midsommar med glass

20140619_358620140223_0063Dagen innan midsommar började kaotiskt med att behöva ringa assistanskår vid jobbet och helt plötsligt stod vi utan bil. Men det löste sig och på kvällen kunde vi komma ner till våra vänner som har stuga vid vattnet på Onsala-halvön. Samma plats som vi firade förra året, men denna gång med fler barn och fler vuxna. 16 stycken var vi totalt.

Som vanligt vid stora högtider hade jag helt andra kläder som plan till mina barn, men jag hann inte helt klart med dem. Men dessa plagg gick ju minst lika bra. Barnen har suktat efter detta tyg sedan jag fick hem det för ett bra tag sedan. Så barnen är nog mer nöjda med detta än plaggen jag hade i åtanke. Nu är detta tyg tyvärr slut hos MeMbA, men jag är väldigt glad att jag hann köpa mig en bit.

20140620_3343

Vilken idyllisk midsommar det blev! Sol och bad och dans och sillar och jordgubbar och nubbar och massa barn. Jag hoppas ni andra hade det fint ni med!

20140620_3545

2 thoughts on “Midsommar med glass

  1. Haha, du kan knappast ha läst mitt midsommarinlägg innan du skrev ditt va?😉 Eller för att svara på din fråga: nje, vi hade det sådär på vår midsommar. Kvällen var trevlig men resten går knappast till historien.

Kommentera

