Guldlock och de tre björnarna

20140623_3600 20140623_3605

Med tanke på hur mycket åsikter lillsyskonet har om sina kläder just nu så är jag väldigt lycklig att denna åkte på utan motstånd. Trots att den är nysydd. I vanliga fall så är allt nytt när det gäller kläder ganska läskigt i vår dotters värld. Hon har lite favoritkläder som hon allra helst har på sig.  Och vill jag vara lite mer säker på att hon vill använda grejerna är det bästa att släppa lös henne bland tygerna och låta henne välja utförande, men inte ens det är en garanti.

I bilen har vi en ljud-bok med just Guldlock och de tre björnarna, så efter lite prat om björnarna och frågan om hon kunde hitta guldlock så var denna smidigt påklädd.

Tyget är ekologisk jersey från MeMbA och knapparna kommer från 3exter. Jag tycker dessa jordiga färger passade väldigt fint på lillan. Mönstret är eget i storlek 100 (alltså lite stort för lillan). Just denna kombination med knäppkant och sned ficka har Makrill gjort för länge sedan och jag har hunnit göra liknande efter det. Jag tycker det är himla fint. Det är ju lite kul att Makrill skriver att jag inspirerat till själva fickan hon gjorde, så man kan ju säga att cirkeln är sluten nu.

20140623_3612

20140623_3606Inlägget är i samarbete med MeMbA

Kommentera

