Kortärmad med snedkrage

20140625_372820140625_3632 MeMbA har tryckt ett tyg (train) tillsammans med tygdesignern PaaPii. Det är ekologiskt och likt NOSH i kvaliteten.

Egentligen hade jag ärmar på den här klänningen från början. Men jag hade klippt lite fel, så de blev så vansinnigt breda. Istället klippte jag av ärmarna och gjorde en liten resårkanal längst ut på dem. Så nu blev det en liten ”puff” längst ut på armen istället.

Knapparna kommer från 3exter och jag tyckte de matchade alldeles utmärkt. Jag hade inte tillräckligt med turkosa moln så jag satte en stjärnknapp och en hjärtknapp också. Men det blev bara lite extra kul. Knappen allra högst upp vid halsen är en svart ringknapp.

20140625_3661

Jag har aldrig gjort denna modell med kort ärm innan, men jag är jättenöjd. Den påminner ju lite om Rinos fantastiska klänningar när den har kort ärm trots att modellen egentligen är väldigt olik.

20140625_3679

Inlägget är i samarbete med MeMbA

One thought on “Kortärmad med snedkrage

Kommentera

