Elefanter med 3 färger

20140630_3823Tyget med elefanter kommer från Tyglycka. Det är ju väldigt färgglatt och jag valde helt enkelt att använda de 3 olika färgerna som framträder mest som kontrast på de olika plaggen. Den turkosa velouren och mudden hittade jag små restbitar av i mitt tygförråd, men jag tror att båda kommer från Stoff&Stil, den cerisa interlocken är Hilco (från Sydilla) och mudden är troligtvis Stoff&Stil, även den är en restbit.. Knapparna på pyjamasen är från 3exter.

20140630_3817På klänningen gjorde jag även lite extra detaljer genom att stryka fast strasstenar på alla elefanternas ögon. Strasstenarna kommer från 3exter och jag placerade ut dem med pincett och strök sedan ca 15 sekunder med bakplåtspapper på (utan att röra strykjärnet). Detta gjorde jag i två omgångar.
20140630_3821

20140630_3820

Inlägget är i samarbete med Tyglycka och 3exter

Kommentera

