Kanintröja med sned ficka och tryck

20140731_434420140801_4266Dags för ännu ett inlägg med tyg från PaaPii! Åh så mycket fint hon gör. Tyget säljs hos MeMbA och är i jersey med ekologisk bomull + elasthan.

Lite extra detaljer fick t-shirten också. Den kantad med svart/vit-randig jersey och har fått en ficka i samma tyg (från Jofotex eller Jonic, minns tyvärr inte).

Sedan fick den ett litet vinyltryck med en krabba, vinyl finns ju hos GladaGrodan och har man ingen egen Cameo att skriva ut med eller inte orkar finklippa med saxen så finns det ju färdiga tryck att köpa också! Jag kör ju mycket marinbiologiskt med mina tryck och detta är en favorit. Sonen tyckte väl att kaninerna endast var ok, men krabban älskar han vilket gör att han älskar sin nya tröja. Dagens knep med andra ord.

20140731_4349Inlägget är i samarbete med MeMbAdesign

2 thoughts on “Kanintröja med sned ficka och tryck

  1. Det gäller att hitta det som fortfarande fungerar när barnen blir äldre. Tittar på mina fina tyger, som inget duger enligt åtta-åringen, och inser att jag måste köpa upp mig på enfärgade tyger som jag kan göra tryck eller applikationer på. Samtidigt muttrar han när jag syr till andra. Krabban hade nog varit ok.
    Jättefin tröja.

Kommentera

